איריס קאפח

פסיכותרפיסטית ומדריכת CBT מוסמכת

איריס קאפח

“המוח שלי הוא כמו עץ שעליו ציפור, מענף לענף מנתרת היא. פעם אל ענף של מחשבה טובה, לוקח אותי לענף הרחמים, ומשם היא מנתרת אל ענף הבדידות. מתי אוכל להוציא לחירות את טפריה בענף זיכרון מכאיב, המפלח את גופי בכאב; וללא הודעה מוקדמת, היא מנתרת, והמוח שלי אותי, לא נותנת למוחי וגופי מנוח.שוב אני מחליק איתה אל תהומות הדיכאון; ואז, היא שוב נועצת את הזו.מחשבות שמחות מצהילות את ליבי, אך,במהירות אני גולש שוב לחרדה אימתנית המטלטלת דקה; וזה בסדר מבחינתי לנתר, אך הבעיה היא עם רכבת ההרים הרגשית שנלווית לחשיבה האפילה, צולל ליבי אל תהומות החושך, המחשבות שלי מתרוצצות כל הזמן. זרם של רעיונות בכל רחם,לפתע, היא מחליקה פנימה אל הענפים הנסתרים משמש, אל המחשבות המפחידות, שם, בלב וכשהיא יושבת על ענף זה, אני מרגיש את אור השמש המאירה עלי ומרוממת את ליבי; וללא רגשותיי, משעבוד למחשבותיי?”

ניסיון מקצועי:
פסיכותרפיסטית. MSW, בוגרת תוכנית הפסיכותרפיה האינטגרטיבית של מכון מגיד, ירושלים, בדגש על טיפול קוגניטיבי התנהגותי. בעלת ניסיון רב  ומומחיות בטיפול  בבוגרים ומתבגרים הסובלים מבעיות חרדה, על סוגיה השונים, OCD,טראומה, דיכאון, ומחלות נפשיות. לציבור הכללי, הדתי והחרדי.

מוכרת באיט”ה (ארגון המטפלים הקוגניטיביים בישראל), כמומחית וכמדריכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

ניסיוני  בטיפול, בהדרכה וניהול בתחום השיקום בבריאות הנפש, העמיק אצלי את הצורך לאתר כלים  טיפוליים שהוכחו כיעילים, ומבוססים על שת”פ בתהליך בין המטפל והמטופל; ואת אלו מצאתי בתחום הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי.

כיום איריס פסיכותרפיסטית במכון פסגות, מרצה ומדריכה בתכנית הפסיכותרפיה של CB עו”ס, פסגות ומרצה בהתערבויות קוגניטיביות-התנהגותיות, במכללת אורות.

תעסוקה:
לימודי EMDR (שלבים 1 ו-2). לימודים מתקדמים בפסיכותרפיה אינטגרטיבית – מכון מגיד, האוניברסיטה העברית, ירושלים.
לימודי MSW , תואר שני בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר אילן.
לימודים בתחום  הגישה הנרטיבית במכון ברקאי לטיפול משפחתי.
לימודי תעודה בשיקום, אוניברסיטת בר אילן.
לימודי BSW (ע”ס), תואר ראשון בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר אילן.

חזרה לצוות המטפלים במכון פסגות

רוצה שניצור איתך קשר?