קורס אני אין - תמונה ראשית

קורס מטפלי “אני IN”

תכנית לפיתוח מיומנויות חברתיות

קורס זה הסתיים, אתם מוזמנים להתרשם ממגוון הקורסים הנוספים שיש לנו לשנה הקרובה.

על קורס “אני IN”

כישורים חברתיים הם אוסף מיומנויות ויכולות של האדם שתורמים לתקשורת וליצירת קשרים בין אישיים, לפיהם אנו מתנהלים בסיטואציה חברתית. ילדים, נוער ומבוגרים רבים מגלים קשיים ביצירת אותם כישורים, ובשל כך נדחקים לשוליים החברתיים, אולם כישורים חברתיים ניתנים ללמידה בצורה מתודולוגית ומסודרת.
פרוטוקול “אני IN” הינה שיטה ייחודית שפותחה במכון פסגות, המתבססת על גישת טיפול CBT. מטרתה העיקרית הינה פיתוח מיומנויות חברתיות בילדים, נוער ואף מבוגרים הסובלים מקשיים בינאישיים. מדובר במודל התערבות יעיל ומשחקי המלמד את המטופלים כיצד להצליח ולהשתמש בחוזקותיהם כך שיוכלו לתפוס מקום מטיב בחברה. התוכנית נותנת מענה להתמודדות עם מופנמות קיצונית, קשיים בהבנת מצבים חברתיים, קשיים בהצטרפות לקבוצה, מיומנויות הקשבה דלות הצקות, הערכה עצמית נמוכה, והעלבויות, היא מתאימה לילדים המתמודדים עם אתגרים חברתיים כמו גם עם קשיי קשב וריכוז, לקויות, למידה, קשיים בויסות הרגשי, קשיי תקשורת ברמה גבוה וכו’.

תוכן הקורס

בקורס בסיסי שלב א’ נלמד ונתנסה במספר נושאים ויינתן דגש על עבודה קבוצתית, הדרכת הורים ודגשים לעבודה פרטנית. ההכשרה בנויה מקורס בהיקף של 18 ש”א + הכשרת שדה עם 3 קבוצות ומינימום 10 מפגשי הדרכה. הקורס כולל את הנושאים הראשונים.

הכשרת שדה
הכשרת השדה אורכת כ-3 חודשים, במהלכם המשתתפים ישובצו להכשרת שדה, בשאיפה באזור מגוריהם, בשעות פעילות בתי הספר. הפרוטוקול לעבודה הקבוצתית מגדיר 10 מפגשים קבוצתיים אך לעיתים תהיה גמישות. הקבוצות תועברנה במרוכז כך שהמשתתפים יגיעו ליום הכשרת שדה בו יוכלו להפעיל ברצף כ-3 קבוצות (כ 60- ד’ כל קבוצה). יתכן שבמקום אחת הקבוצות יצוותו לטיפולים פרטניים. ההדרכה תינתן באופן מקוון וקבוצתי, בימי א’ בשעות הערב.
* תיאום מקום / מועדים כרוך בצרכים ובשאיפה להתאמה מיטבית מול המשתתפים

למי הקורס מיועד?

לאנשי טיפול רגשי בעלי תואר שני

עם מה תצאו בסוף הלימודים?

בסיום הלימודים תדעו לייצר דינמיקה קבוצתית ולתת מענה לילדים ונוער בקשיים הנוגעים להצטרפות לקבוצה, כישורי שיח, וויסות רגשי, שמירה על קשר לאחר שנוצר, התמודדות עם העלבות וטיזינג, פתרון בעיות ועוד.
המסיימים יקבלו תעודה מטעם מכון פסגות.
* בהמשך יוזמנו בוגרי התוכנית להשתלב במערך הטיפול של מכון פסגות.

להורדת ידיעון התכנית

רוצה שניצור איתך קשר?

    חזרה ללימודי ההמשך