חוות דעת משפטית

מכון פסגות עומד לשירותכם לצורך ניסוח חוות דעת משפטית ומציע את שירותיהם של קלינאים המתמחים בכל הגילאים ופסיכיאטרים המתמחים בילדים ונוער, לצורך אבחון וכתיבת חוות דעת פסיכו-סוציאליות ופסיכיאטריות לצרכים מגוונים. אנו עושים חוות דעת למסוכנות בין בני זוג, חוות דעת למסוכנות בין הורים לילד, תיאום הורי, חוות דעת בנושא אימוץ, אבחון פסיכולוגי, חוות דעת בנושאי צוואה ואפוטרופסות וחוות דעת משפטית לצורכי ביטוח לאומי, תאונות דרכים, שילומים ועוד.

Tipul_havad

חוות דעת משפטית המוצעות על ידי מומחי מכון פסגות

  • אבחון פסיכולוגי
  • חוות דעת למסוגלות הורית
  • חוות דעת למסוכנות בין בני זוג
  • חוות דעת למסוכנות בין הורים לילד
  • חוות דעת לתיאום הורי
  • חוות דעת בנושא אימוץ
  • חוות דעת בנושאי צוואה
  • חוות דעת בנושא אפוטרופסות
  • תעודה רפואית לקביעת סטטוס פסיכיאטרי

אבחון פסיכולוגי

אבחון פסיכולוגי הינו תהליך הערכה מקיף וייסודי, המספק תמונה כוללת, עדכנית ואישית, שמתארת את האדם המאובחן ביחס לנושאים רבים. אבחון פסיכולוגי מועבר באופן פרטני על ידי פסיכולוג קליני מומחה במהלך מספר פגישות וכולל ראיון הכרות, מבחני אינטליגנציה ומבחני אישיות מגוונים. בתום התהליך מתקיימת פגישת משוב, בה מוצגים הממצאים ונמסר דו”ח חתום. בנוסף, במקרים בהם יש צורך לאתר גורמים לא מודעים לקשיים לא פתירים החוזרים על עצמם, לבחינת יכולות אינטלקטואליות ופוטנציאל למידה, לבחינת דרכי טיפול אפשריים להתמודדות עם קשיים.

על תהליך האבחון: תהליך קבלת חוות דעת מתחיל עם פניית המבקש אל המוקד המקצועי של מכון פסגות, לאחריו יזומן למפגש ראשון עם מומחי המכון. חשוב להביא למפגש את כל המסמכים הרלוונטיים, דוגמת חוות דעת רפואיות או פסיכולוגיות, מסמכים רפואיים ועוד, שיבדקו על ידי אנשי המקצוע במהלך הפגישה. במהלך הבדיקה הקלינית תתקבל החלטה אם ניתן לספק חוות דעת ברורה ונחרצת, ההולמת את צרכי מבקש חוות הדעת, ובמידת הצורך הוא יזומן לאבחונים נוספים. במקרה ולא ניתן לספק את חוות הדעת הנדרשת, יישא המבקש בתשלום בגין הבדיקה בלבד.

חוות דעת בנושא מסוגלות הורית

חוות דעת משפטית בנושא מסוגלות הורית מבקשת להעריך את מידת התאמתו של ההורה להעריך באופן נכון את הצרכים הפיזיים, הרוחניים והנפשיים של ילדו, להיות זמין ונכון לענות על צרכיו השונים בתחומים רבים ומגוונים. יש לציין כי חוות הדעת המשפטית מתבססת על סדרה של קריטריונים שנדרשים על ידי רשויות המשפט, וכוללת הערכת מצבו הרגשי של הילד וצרכיו השונים, בדיקת מערכות היחסים בתוך המשפחה, זיהוי מאפיינים להתעללות פיזית, נפשית או מינית, הערכה של פוטנציאל לשינוי וכדומה.

מכון פסגות מופיע ברשימת המומחים מטעם בית המשפט לענייני משפחה לבדיקה ומתן חוות דעת בנושא מסוגלות הורית והמלצות על משמורת.

חוות דעת לצורכי צוואה

במכון פסגות אנו מציעים חוות דעת פסיכיאטרית לצורכי צוואה המהווה אישור לצלילות דעתו של החותם בעל הצוואה, במטרה להוכיח את קבילותה במקרה של ערעור על הצוואה. אנו ממליצים כי במעמד החתימה על הצוואה, המחייבת נוכחות של עורך דין להענקת תקפות משפטית, יהיה נוכח גם פסיכיאטר שיאשר את התקפות הרפואית של הצוואה. זאת על מנת למנוע אפשרות לערער על קבילותה – בעיקר במקרים בהם קיימת סכנה לסכסוך משפטי או אינטרסים מנוגדים.

חוות דעת לצורכי אפוטרופסות

חוות דעת לצורכי אפוטרופסות בודקת את הכשירות המשפטית ונדרשת במצבים של אפוטרופסות לרכוש או לגוף, כאשר אדם אינו מסוגל לנהל את ענייניו הכספיים ו/או הרפואיים. במקרים מסוג זה המשפחה פועלת למנות בן משפחה או גורם חיצוני, שישמש כאפוטרופוס על ענייניו של אותו אדם. חוות הדעת באה לבדוק ולקבוע את מידת יכולתו של הנבדק לנהל את ענייניו הכספיים ו/או הרפואיים.

תעודה רפואית לקביעת סטטוס פסיכיאטרי

התעודה ניתנת לצורך קביעת הסטטוס הפסיכיאטרי של המבקש במצבים רפואיים, דוגמת הגשת בקשה לוועדה רפואית (כמו ביטוח לאומי או משרד הביטחון) לפני ניתוח אלקטיבי, אסתטי, קיצור קיבה או הפלה, לקראת מינוי אפוטרופסות, לחתימה על צוואה בגיל השלישי, לצורך המלצה לקבלת קצבת נכות, לטובת בקשה למכון לבטיחות בדרכים לבדיקת אפשרות לקבלת רישיון נהיגה ועוד.

זקוקים לאבחון פסיכולוגי או חוות דעת משפטית?
במכון פסגות תוכלו להשיג זאת בדרך הקצרה והמקצועית ביותר

צרו קשר עם המוקד הטלפוני המקצועי של מכון פסגות
ושוחחו עם המומחים לטיפול קוגניטיבי התנהגותי – טל’ 03-5288171

רוצה שניצור איתך קשר?