תכנית הכלה 3 תמונה ראשית

להפוך שחקנים בקבוצה היריבה לשחקנים בקבוצה שלך

מטרות

ינטראקציה שלילית בין הורים למורים, מקשה על התפקוד וגורמות לא פעם לירידה במוטיבציה של המורה בפתרון בעיות. התכנית מאפשרת היפוך מגמה באמצעות שימוש בטכניקות מובנות. הצוות החינוכי ילמד שלב אחר שלב איך לנהוג בניגוד לאינטואיציה ובהתמודדות מודעת ולייצר שיתוף פעולה לטובת הילד וצרכי בית הספר.

באמצעות כלים אופרטיביים למדים המורים כיצד לבלום את הכעס של ההורים בעודו באיבו ולהפוך את ההורים הללו לשותפים מסייעים. התוכנית פותחה על ידי ד”ר ניר עישר M.D. ומבוססת על שיטת התערבות שתאפשר למורה להרגיע כעסים ללא היפגעות אישית מחד, ובנוסף, להפוך את גישתו של ההורה לאוהדת עד כדי שיתוף פעולה עם המורה ועל פי אמות המידה האתיות והמוסריות שלו. כמו בג’ודו, נלמד למנף את האנרגיות של ההורה הלעומתי והספקן כדי למלא את תפקידו המכריע באופן מיטיב ומכבד של שותפיו בתהליך.

יעדים ותוצאות

יעדי התוכנית ותוצאותיה מציגות הפחתה משמעותית ודרסטית של האינטראקציות הזועמות כלפי המורים. במקביל, נוצרת עלייה מתמדת במידת שיתוף הפעולה של ההורה בתהליך הטיפולי חינוכי כפי שהוא בא לידי ביטוי בקשר החיובי עם המורה למקומות של תועלת משותפת, ולחזק את העשייה החינוכית טיפולית המשותפת בנושאים הספציפיים הנדונים בין ההורה למורה. הפחתת המתח יוצרת אווירה חיובית ממנה נהנים כולם.

אוכלוסיית יעד

מפקחים הנהלה, צוותי חינוך בבתי הספר וגננות המתמודדים עם הורים לילדים ונוער בגיל 6-18, ותלמידים שוני צרכים שעברו איתור (תלמידים עם מוגבלויות, תלמידים עם לקויות למידה,תלמידים עם קשיים לימודיים, תלמידים עם קשיים רגשיים, תלמידים עם קשיים התנהגותיים תלמידים הנדרשים בחינוך מיוחד\ תכנית הכלה.

עקרונות ודרכי הפעולה

השיטה מבוססת על גישתו של ד”ר דוד ברנס (דוד ד. ברנס, בוחרים להרגיש טוב, 1999 בהוצאת- מכון פסגות) שיושמה במקומות שונים בארץ לרבות במכון פסגות ויחידות נבחרות בצה”ל בהצלחה ניכרת, והיא כוללת לימוד תיאורטי ותרגול.

במהלך התוכנית נלמד כיצד נהיה מוכנים מנטאלית לקראת התנהלות בלתי הולמת של הורה, גם אם היא מפתיעה, ונכיר את הפסיכולוגיה והמניעים (המחשבות, הרגשות וההתנהגות) של האדם/ ההורה הדרשן והכועס. נלמד כיצד ניתן להפחית את הכעסים הללו המופנים כלפי המורים ובעיקר מה מעביר מסר הפוך ולכן אין לעשותו. לבסוף נלמד איך ליצור מערכת יחסים הדדית טובה שתאפשר שיתוף פעולה, שיח פורה ועשייה משמעותית משותפת. התוכנית מורכבת מ-30 שעות הנחיה ותרגול שניתן לקיים במסגרת עשרה מפגשים של 3 שעות אקדמיות. מספר המשתתפים 10-15.

משאבים

איש חינוך מהצוות שמסייע בביצוע וקיום התוכנית והטמעתה בחדר המורים. כיתה עם מקרן, תשלום. במידה והלימוד יתבצע באופן מקוון, יידרש מחשב עם חיבור לאינטרנט, כולל מצלמה ומיקרופון, לכל משתתף.

משאבים הניתנים על ידינו

חומרי העשרה, ליווי והדרכה בין הפגישות, סרטונים ומשחקים.

מבצעי התכנית

מכון פסגות לטיפול והכשרה בע”מ, הוא מוסד בעל ניסיון וידע עשיר בטיפול ולימוד. המכון עובד גם במגזר הפרטי . מנחי התוכנית כולם הם בעלי תארים מתקדמים מעולם הטיפול (עובדים סוציאליים , פסיכולוגיים חינוכיים, יועצים חינוכיים), כולם בוגרי פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית

התוכנית (הפרוטוקול הטיפולי) נכתבה על ידי ד”ר ניר עישר מומחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

דברו איתנו! לפרטים ומידע נוסף על תכנית להפוך שחקנים בקבוצה היריבה לשחקנים בקבוצה שלך. ניתן להשאיר פרטים בטופס המצורף

    או התקשרו ל-050-666-2555 (תמי)