תכנית הכלה 5 תמונה ראשית

מהורות מאותגרת להורות מצמיחה

התפקיד ההורי והתקשורת עם הילדים בעידן המודרני, הפך למאתגר במיוחד ורבים חשים חוסר אונים מול ילדיהם. בעידן שבו יש להורים מתחרים רבים על הקשר ותשומת ליבו של הילד, מתקיים אתגר אמיתי לשמור על תקשורת מיטיבה, יעילה וסמכותית, בכדי להוות עבורם דמויות משמעותיות ורלוונטיות.

מטרות

מתן כלים אופרטיביים להורים להתמודדות עם ילדם, בדגש על הילד שונה הצרכים, המאובחן, כגון ילדים עם לקויות למידה, תלמידים עם קשיים לימודיים, תלמידים עם קשיים רגשיים ותלמידים עם קשיים התנהגותיים. חיזוק הקשר המיטיב עמם תוך העלאת המוטיבציה של הילד להשיג הישגים אישיים ולימודיים משמעותיים ביחס לעצמו.

יעדים ותוצאות

יעדי העבודה יקבעו ע”פ קריטריונים ברורים הניתנים למדידה כגון: שאלונים להורים לפני תהליך ההתערבות ולאחריו, בדגש על מידת המוטיבציה ושיתוף הפעולה של הילד בבית ובבית הספר לקידום יעדיו האישיים ועוד. במסגרת התוכנית יקבלו ההורים כלים להורות סמכותית ומיטיבה, אסרטיביות הורית ושיפור היכולת האמפתית כלפי ילדם. כמו כן יקבלו ההורים כלי להתמודדות עם התקפי הזעם של הילד והקושי שלו להתמודד עם דחיית סיפוקים. התכנית שמה דגש על טיפוח הערך העצמי והמסוגלות העצמית הן של ההורה בתפקידו ההורי והן של הילד באמצעות ההורה, שיפור יכולת התמודדות עם מצבי כישלון ותסכול של הילד ועוד …
במפגשים עם ההורים מונגשים חומרי למידה תיאורטיים ופרקטיים. ההורים יקבלו צוהר לעולמם הרגשי והאופן שבו יוכלו לסייע לילדיהם להתמודד עם האתגרים הרגשיים שמזמנת להם חוויית הלמידה בבית הספר.

אוכלוסיית יעד

ההורים לתלמידים מגיל הגן וילדים ונוער בגיל 6-18, תלמידים שוני צרכים שעברו איתור (תלמידים עם מוגבלויות, תלמידים עם לקויות למידה, תלמידים עם קשיים לימודיים, תלמידים עם קשיים רגשיים, תלמידים עם קשיים התנהגותיים, תלמידים הנדרשים בחינוך מיוחד/תכנית הכלה.

עקרונות ודרכי הפעולה

ביצוע תיאום ציפיות עם הצוות החינוכי בכדי להחליט על אופן קיום התוכנית ומי מאנשי הצוות ייקח חלק בתוכנית ויגייס את ההורים לתהליך ולבניית תכנית עבודה מודולרית התואמת את צרכי המשפחות. מספר המפגשים הקבוצתיים הוא לפחות עשרה מפגשים כשכל מפגש הוא בן שעתיים אקדמיות. התוכנית המלאה כוללת עשרה מפגשים קבוצתיים של 20 שעות ועוד 10 שעות שמיועדות למפגשים פרטניים לפני התהליך ובסיומו. בקבוצה יכולים להשתתף 10-15 הורים.

משאבים

איש חינוך שמסייע בביצוע וקיום התוכנית. כיתה עם מקרן, תשלום. במידה והלימוד יתבצע באופן מקוון, יידרש מחשב עם חיבור לאינטרנט, כולל מצלמה ומיקרופון, לכל משתתף.

משאבים הניתנים על ידנו

חומרי העשרה, ליווי טלפוני במידת הצורך בין הפגישות, סרטונים ומשחקים.

מבצעי התכנית

מכון פסגות לטיפול והכשרה בע”מ, הוא מוסד בעל ניסיון וידע עשיר בטיפול ולימוד. המכון עובד גם במגזר הפרטי ומספק שירותים פרטיים. מנחי התוכנית כולם הם בעלי תארים מתקדמים מעולם הטיפול (עובדים סוציאליים , פסיכולוגיים חינוכיים, יועצים חינוכיים), כולם בוגרי בית הספר לפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית .

התכנית (הפרוטוקול הטיפולי) נכתבה על ידי תמי עישר עו”ס קלינית מומחית ומדריכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי ועל ידי שרית רשתי עובדת סוציאלית, בעלת הכשרה וניסיון רב שנים בחינוך המיוחד ובניהול מערכות חינוכיות טיפוליות ליווי והדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים והכשרה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

דברו איתנו! לפרטים ומידע נוסף על תכנית מהורות מאותגרת להורות מצמיחה ניתן להשאיר פרטים בטופס המצורף

    או התקשרו ל-050-666-2555 (תמי)