תכנית הכלה 6 תמונה ראשית

מי יכיל את מיכל?

מטרות

להביא לשיפור מצבם וחוסנם הרגשי והנפשי של המורים בהתמודדות עם אתגרי החינוך וההוראה, ובהתמודדות עם הורים ותלמידים מאתגרים ושוני צרכים בכיתה.

במהלך התכנית נרצה למצוא ולמצות משמעות אישית וקולקטיבית בחדר המורים ובמערכת החינוך, לקיים יחסים בין-אישיים מיטיבים ומספקים ותחושות של הישג מחד, ומאידך, נרצה לצמצם או להכחיד מתחים, חרדות, ושחיקת הצוות לנוכח האתגרים הקיימים בניהול כיתה ומערכת מרובת צרכים ודרישות .

התכנית מבוססת על שיטות התערבות שיש להן בסיס מחקרי והצלחה מוכחת (בזירות אחרות כגון צה”ל) ומטרתה להביא לחיזוק צוותי החינוך בהתמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה.

יעדים ותוצאות

יעדי העבודה נקבעו ע”פ קריטריונים ברורים הניתנים למדידה כגון: שאלוני אקלים רגשי לחדר המורים לפני תהליך ההתערבות ולאחריו, מידת ההיעדרויות של הצוות החינוכי מבית הספר, מידת המוטיבציה לביצוע יוזמות חינוכיות חדשות, ירידה במספר המורים הנוטשים את מקצוע ההוראה, וותק המורים במסגרת והתמדתם.

במפגשים עם הצוות החינוכי מונגשים חומרי למידה תיאורטיים ופרקטיים בהקשר לחוסן והרווחה הנפשית. אנשי הצוות יקבלו צוהר לעולמם הרגשי והאופן שבו יוכלו להתמודד עם האתגרים הרגשיים שמזמן להם מקצוע החינוך וההוראה.

המפגשים עם הצוות החינוכי נותנים תוקף ונרמול לרגשות השליליים שמתעוררים בתהליך החינוכי ולחוויה הלא קלה שלהם. התכנית תאפשר למורה רכישת טכניקות מעולם ה-CBT על מנת להתמודד עם הרגשות השליליים שהם חווים באופן פונקציונלי, תוך הפחתת תחושת הלחץ והעלאת תחושת הסיפוק, הרווחה הנפשית והאישית, ההנאה והמוטיבציה.

אוכלוסיית יעד

הנהלה וצוותי חינוך (מורים ,גננות וסייעים) המלמדים מגיל הגן וילדים ונוער בגיל 6-18, המלמדים בחינוך הרגיל והמיוחד.

עקרונות ודרכי הפעולה

קיום פגישת הכנה עם הצוות החינוכי בכדי להחליט על אופן קיום התוכנית ומי מאנשי הצוות ייקח חלק בתוכנית ונבנית תכנית עבודה מודולרית התואמת את צורכי בית הספר. מספר המפגשים הקבוצתיים הרצוי הוא אחת לשבוע בממוצע ומשך כל מפגש הוא שעתיים אקדמיות או לחילופין קיום ימי עיון מרוכזים. התוכנית המלאה כוללת 60 שעות הדרכה.

משאבים

איש חינוך שמסייע בביצוע וקיום התוכנית. כיתה עם מקרן, תשלום. במידה והלימוד יתבצע באופן מקוון, יידרש מחשב עם חיבור לאינטרנט, כולל מצלמה ומיקרופון, לכל משתתף.

משאבים הניתנים על ידנו

חומרי העשרה, ליווי והדרכה בין הפגישות, סרטונים ומשחקים.

מבצעי התכנית

מכון פסגות לטיפול והכשרה בע”מ, הוא מוסד בעל ניסיון וידע עשיר בטיפול ולימוד. המכון עובד גם במגזר הפרטי. מנחי התוכנית כולם הם בעלי תארים מתקדמים מעולם הטיפול (עובדים סוציאליים, פסיכולוגים חינוכיים, יועצים חינוכיים), כולם בוגרי בית הספר לפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית.

לאור רצוננו – לספק את הטיפול הטוב ביותר לכל מי שזקוק לו – הקמנו בשנת 2002 את בית הספר לפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית שמכשיר מטפלי CBT. הלימודים בחסות מערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.

התכנית נכתבה (הפרוטוקול) על ידי ד”ר ניר עישר מומחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי ועל ידי שרית רשתי M.A, עובדת סוציאלית בעלת ניסיון רב בניהול מערכות חינוכיות טיפוליות ובעלת הכשרה בייעוץ ארגוני, בחינוך מיוחד ובטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

דברו איתנו! לפרטים ומידע נוסף על תכנית מי יכיל את מיכל? ניתן להשאיר פרטים בטופס המצורף

    או התקשרו ל-050-666-2555 (תמי)