compassion_header

חמלה לעצמי וחמלה לאחר
ה״אני״ עצמי, אני משפחתי ואני מקצועי

קורס מקוון

על חמלה לעצמי וחמלה לאחר – ה״אני״ עצמי, אני משפחתי ואני מקצועי

קורס זה הינו קורס ייחודי השם דגש על התפתחות עצמית והתפתחות מקצועית
בעולם המודרני מאתגר ביותר לשלב בן התפתחות אישית, זוגית, הורית, משפחתית ומקצועית. אתגר זה אינו פוסח לא על חלק גדול מהמטפלים ולא על המטופלים שלהם. בקורס זה נעסוק בחמלה ובמיינדפולנס כמו גם בנושא של תקשורת מטיבה כדי לפתח דרכי התמודדות יעילות ומטיבות לעצמנו במישור האישי והמקצועי תוך כדי התייחסות לאתגר הגדול הזה שפעמים רבות מדי גורם לנו לתסכולים, לרגשות אשם, להרגשה שאנחנו לא מספיק טובים, לתזונה לקויה ולפחות מדי שעות שינה וזמן פנאי.
חמלה בשונה מאמפטיה, רחמים עצמיים או רחמים על אחרים, מצוקה אמפטית ועוד – כוללת בתוכה עשייה. בבודהיזם כמו גם כבר במקורות היהודיים ניתן למצוא את המיקוד על כך שבכל פעם שיש חמלה – יש גם עשייה שמטרתה להקל על האי נחת, הכאב ו/או הסבל של עצמי ו/או האחר. אנשים העוסקים במקצועות הטיפוליים והחינוכיים מעצם עיסוקם עוסקים בחמלה, לפעמים מבלי להכיר את המושג ואת חשיבותו התיאורטית ואת ההתערבויות הייחודיות בתחום זה. בעשורים האחרונים, קריסטין נף ופול גילברט פיתחו התערבויות המבוססות על חמלה, קריסטין נף וכריס גרמר עם דגש על חמלה עצמית ופול גילברט עם דגש על טיפול פסיכולוגי מבוסס חמלה. בקורס נערוך היכרות ראשונית עם התיאוריות והטכניקות הטיפוליות באמצעות למידה, שיח ותרגול חווייתי תוך כדי דגש על האתגר של שילוב בן התפתחות וטיפוח האני העצמי, המשפחתי והמקצועי.

מטרות הקורס

לימוד עקרונות מרכזיים בהתערבויות מבוססות חמלה ויישום החמר הנלמד על עצמנו והמטופלים שלנו בשאלות רלבנטיות של חמלה עצמית וחמלה לאחרים – אני האישי, המשפחתי והמקצועי.

משך הקורס

5 מפגשים בסך 24 ש”א – ימי א’ בין השעות 20:30-16:00
מועדים: 3.12.23 , 17.12.23 , 24.12.23 , 31.12.23 , 7.1.24
* יתכנו שינויים בתאריכי הקורס

עלות הקורס

2,350 ₪ (עד 2 תשלומים)

עם מה תצאו בסוף הלימודים?

המסיימים והעומדים בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם מכון פסגות ומערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.

על המרצה

פרופ’ נורית ירמיה, הינה פסיכולוגית התפתחותית וקלינית מומחית. בין השנים 1990-2020 היא הייתה חברת סגל במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, בה גם שמשה כדיקן סטודנטים וכמנהלת תכנית לייפר ללימודי נשים ומגדר. שימשה בתפקיד המדענית הראשית במשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והייתה יו”ר קרן המחקר של המשרד, ויו”ר המועצה הלאומית לקידום נשים במחקר ובטכנולוגיה. עוסקת בעשור האחרון בתחום הפסיכולוגיה החיובית, במיינדפולנס ובחמלה, לומדת בודהיזם, ולומדת, מתרגלת ומנחה סדנאות וקורסים בתחומים של מיינדפולנס וחמלה לקהל הרחב, לארגונים, למטפלים, לצוותים חינוכיים ולהורים.

להורדת ידיעון התוכנית

לפרטים נוספים השאירו פרטים או התקשרו ל-03-5288171