האם קיימת דרך טיפולית לשיפור השמיעה?

לקות שמיעה פוגעת באיכות החיים ובתפקוד. בין היתר, הפגיעה העיקרית של לקות מן הסוג הזה היא ביכולת לשמוע צלילים וקולות וכמובן ביכולת לשמוע ולהבין דיבור בסביבות שונות. עם זאת, יש טיפולים שונים שקשורים לעולם הפסיכותרפיה ובהם אפשר להשתמש על מנת לחדד את השמיעה – או לכל הפחות לשפר את איכות החיים

המטרה של טיפולים שנשענים על פסיכותרפיה היא לעודד את המטופל להגיע לשינוי בכוחות עצמו. זה למשל מה שמלמדים במקומות מקצועיים כגון מכון פסגות ומה שמוכיח את עצמו עם טיפולים עבור קהל יעד מגוון, לרבות גברים ונשים בגילאים שונים. בהקשר של בדיקות שמיעה, טיפולי פסיכותרפיה גם מגלמים בתוכם ערך מוסף.

מה הקשר בין פסיכותרפיה לבין בדיקות שמיעה?

על פניו, אין קשר בין תחום ההתמחות של פסגות לבין טיפולים שמטרתם לשפר את השמיעה בלי להשתמש במכשירים ואביזרים חיצוניים. אבל אם נכנסים אל עובי הקורה ואף מתאמים בדיקות שמיעה תקופתיות לצרכי מעקב, רואים שהמציאות מורכבת יותר.

בפועל, רבים מבין האנשים שסובלים מבעיות שמיעה חווים דרדור במצב הפיזיולוגי והקוגניטיבי שלהם כי הם נמנעים מאינטראקציות חברתיות. אם גברים או נשים בגילאים שונים לא שומעים טוב ואף חווים תסכול ובושה בגלל זה, סביר להניח שהם לא ירצו להיות בחברת אנשים אחרים. במקרים קיצוניים, אותם מטופלים אף ימנעו לחלוטין מיציאה מהבית – מה שיביא לעוד פגיעה קשה אך לא מחויבת המציאות באיכות החיים שלהם..

רוצה שניצור איתך קשר?

    מה היתרונות של טיפולי פסיכותרפיה?

    בעוד המטרה של בדיקת שמיעה היא לבדוק את התפקוד הטכני של אברי הגוף, המטרה של טיפולים על בסיס פסיכותרפיה היא לטפל באנשים שסובלים מפתולוגיה נפשית. כאשר אותה פתולוגיה נפשית בפועל מעכבת את ההתמודדות היום יומית עם בעיות שמיעה או אפילו פוגעת בה, זה בדיוק הזמן לערב בעלי מקצוע עם הסמכה של מכון פסגות.

    במילים אחרות, המטרה של טיפולים פסיכותרפיים היא להדגיש את החשיבות של התבוננות פנימה. בזכות ליווי צמוד ופרסונאלי של בעלי מקצוע עם הסמכה בשיטת הטיפול CBT, ניתן להתמודד באופן אפקטיבי יותר עם בעיות נפשיות ולקבל כלים להתמודדות ושיפור אורח החיים. בגלל שמדובר על שיטת טיפול ייחודית שנותנת מענה מותאם אישית לכל מטופל לפי צרכיו, אפשר לראות את התוצאות יחסית מהר.

    האם פסיכותרפיה מחליפה מכשירי שמיעה?

    חשוב לזכור שאף טיפול לא יכול להחליף טיפול אחר. בשביל להגיע אל היעד מבחינת השיפור באיכות השמיעה ובאיכות החיים, עדיף ליצור מצב של סינרגיה. מצב כזה ניתן ליצור כאשר מצד מתייעצים עם בעלי מקצוע שמוסמכים לטפל בשיטת CBT, אך במקביל מתגברים גם על המגבלה הפיזית ולא חוששים להשתמש במכשירי שמיעה. עם הזמן, מתרגלים לשימוש במכשירי עזר ומרוויחים את היתרונות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי גם אחרי שהשמיעה משתפרת.

    מוצרים קשורים

    ספר בוחרים להרגיש טוב

    בוחרים להרגיש טוב 

    70 ש״ח