כשהגוף צועק הצילו

בדרך כלל אנחנו לא מרגישים את הגוף שלנו. אנחנו מודעים לגוף שלנו, כשאנחנו מביטים במראה, כשאנחנו חושבים על איבר או על תחושה מסוימת, או כאשר קיים שינוי קיצוני, שיכול לבטא עייפות, סבל וכדומה. קיימות מספר הפרעות בהן המודעות שלנו לגוף עולה, בדרך כלל לאחר שהופיעו כאבים או סימנים אחרים שאנחנו מפרשים אותם כאסון. מרגע שהמשמעות הניתנת לתחושה היא שמדובר במחלה נוראית, כגון התקף לב או סרטן, האדם בודק שוב ושוב אם התחושה הזאת עדיין קיימת (דבר שמגביר את התחושה הגופנית עצמה), או שהוא חושב הרבה על התוצאות של האסון שלדעתו עומד להתרחש.

רוצה שניצור איתך קשר?

    ד”ר ניר עישר יספר על מצב בו הגוף הזועק הצילו, שמאחוריו מעגל קסמים מרושע ההורס את חייו של הסובל:

    הבעיה

    הבעיה שבכל פעם שמופיעה התחושה הגופנית, האדם נבהל ומשוכנע שהפעם הסכנה ממשית. הוא נתון במעגלי קסמים, של בדיקה של הגוף שלו, של מילות הרגעה שהוא אומר לעצמו, של הימנעות מלעשות דברים שעלולים להגביר את התחושה או את המחלה ממנה הוא פוחד, ולפעמים הוא הולך למיון או לרופא כדי להציל את נפשו או כדי להבין את מחלתו. בדרך כלל זה קשור לניסיון לשלוט במצב הרפואי והנפשי, תוך לימוד מהאינטרנט ומחומרים אחרים, כשככל שמנסים יותר, השליטה חומקת.

    אדם הנתון למעגל קסמים מסוג זה, נמצא במעגל של דאגנות אינסופית והסבירות שהחרדות שלו יחלפו לתמיד, קלושה. הוא צפוי לחיים של סבל ומגבלה תפקודית חמורה.

    בדיקה

    • האם אתם בודקים את גופכם פעמים רבות ביום?
    • האם יש לכם מיחושים שהרופא לא מצא להם הסבר?
    • האם אתה עוברים ממצב של הגיון מסוים בזמן רוגע להגיון הפוך ואמונה מלאה שהסכנה בפתח בזמן שמופיעים כאב או מיחושים אחרים?
    • האם הייתם מעוניינים לפתור את הבעיה אבל אינכם יודעים איך?

    במידה ועניתם “כן” על אחת השאלות, אנו כאן בשבילכם!

    לטיפול עצמי מומלץ להשתמש בספר “להפחיד את הפחד” או להתקשר לטלפון 03-5288171

    רוצה שניצור איתך קשר?