תמונה ראשית - סי.בי.עו״ס

נפתחה ההרשמה לשנה”ל תשפ”ה!

סי.בי.עו״ס: לעו״סים במלאכה

משימתו של העובד הסוציאלי כרוכה במגע עם אוכלוסיות רב גוניות: ילדים ונוער, מבוגרים וקשישים. עובדים סוציאליים נפגשים במגוון של מצבים פתולוגים, נדרשים לתת מענה למשברים בחיים נורמטיביים, להעריך, לטפל ולהתערב בעת הצורך ולטפל גם בסובלים מבעיות רבות במקביל. תכנית סי.בי.עו”ס, מבית מכון פסגות ובחסות מערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, מרחיבה את ארגז הכלים של העובדים הסוציאליים, מעשירה את הטכניקות ודרכי הטיפול ופותחת אופק גם לקליניקה פרטית בהמשך.

רוצים להרחיב מיומנויות טיפוליות? להביא לשירות שלכם גישה מומלצת? להתמחות בטיפול המומלץ ע”י ארגוני הבריאות? ולספק מענה טיפולי מוכח? הצטרפו לתכנית הייחודית “סי. בי. עו”ס” לעובדים סוציאלים.

מהי תכנית “סי. בי. עו”ס”?

התכנית היחידה בארץ, המהווה את חוד החנית ללימודי CBT לעובדים סוציאליים ומתגאה במאות בוגריה בשירות הציבורי והפרטי.
תכנית ללימודי CBT עבור עובדים סוציאליים המתייחסת לייחודיות והצרכים של הפרופסיה, לרבות התאמת הפרוטוקולים של הCBT.
“סי. בי עו”ס” מיועדת לעובדים סוציאליים המעוניינים להעשיר את מיומנויותיהם בטיפול בעבודתם היומיומית ובקליניקה הפרטית. התכנית משלבת בין תחום העבודה הסוציאלית לבין תרפיה קוגניטיבית התנהגותית, ומציעה כלים לטיפול ממוקד, קצר מועד ויעיל המשתף את המטופל באופן אקטיבי.
תכנית ה”סי. בי. עו”ס” מקנה לעובדים הסוציאליים, אמצעים יעילים בהתערבויות טיפוליות.

עובדים סוציאליים כמטפלים – תוכניות לימוד והשתלמויות לעובדים סוציאליים

מכון פסגות, הנחשב לחלוץ גישת ה-CBT בישראל, פיתח בחסות מערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, תוכנית לימודים דו-שנתית לפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית המיועדת לעובדים סוציאליים.

קראו עוד על התכנית ▼

ורשביאק איל, M.S.W – ראש המגמה סי.בי.עו”סsm

  • התכנית מוכרת ע״י איט״ה

  • התוכנית מוכרת לגמול השתלמות

  • לימודים במכון הוותיק ביותר בארץ בטיפול CBT

  • יחס אישי, כיתות קטנות וקהילת בוגרים

  • תוכניות מותאמות פרופסיה

  • מסלולי לימוד פרונטליים ומקוונים

סגל המרצים
ידיעון התכנית
test_fig-01

הלימודים ברובם היו מרתקים ותרמו לי רבות. רוצה לציין לחיוב את צוות האדנימיסטרציה שהיה זמין ונגיש בצורה יוצאת דופן.

test_fig-02

תודה על הזמינות המתמדת של לינדה ולילך, על ההיענות לכל דבר ועל הידע הרב והמקצועיות, התמיכה והגמישות. חופשה נעימה.

test_fig-01

נהנתי מאוד מהלימודים, העשרה מקצועית ואישית, עם רצון להמשיך ולהתמקצע

דברו איתנו! לפרטים ומידע נוסף על תכנית סי.בי.עו״ס ניתן להשאיר פרטים בטופס המצורף

    קראו מה אומרים עלינו בוגרי הקורס

    לילי הינדן בוגרת המגמה מספרת: “שיטת ה-CBT בהחלט שדרגה את עבודתי כעו״ס ומטפלת היות ומטופלים מגיעים לטיפול כי הם רוצים שינוי ורוצים להפחית מצוקה, ומודל ה-CBT הוא מודל דינמי לשינוי, שהדבר המרכזי בו הוא תהליך השינוי כשמתמקדים על שינוי התנהגות שניתנת לתצפית ומדידה בתוך הסביבה שבה האדם חי.
    כמו כן, עובדים עם שאלונים תקפים ופרוטוקולים מקצועיים מוכחים ותקפים, תוך התאמה אישית לכול מטופל לפי צרכיו .
    בטיפול מפריכים מחשבות שליליות ועובדים על תהליכי חשיבה שמעצבים התנהגות במטרה לשנות רגשות ומצב רוח. ולבסוף, הבעיה של המטופל לא נתפסת כמחלה או כפגם באישיות, ומתייחסים אליה כניתוח של תפקוד אישי שניתן לשינוי שרוצים לנהל אותו כך שלא ישבש את התפקוד שלנו בחיים.”

    עדי גורן דיקוי, בוגרת מגמת סי.בי.עו”ס משתפת אותנו ברגעי סיפוק מהקליניקה –
    “הרגע בו מטופל פוסט טראומתי הסובל מהתקפי חרדה והרבה הימנעויות, החל להגיע למפגשים כשהוא נוהג בעצמו ברכבו ולא צריך לבקש שיסיעו אותו לקליניקה.
    הרגע בו זוג הורים שחלמו שנים לצאת לנופש ביום נישואיהם ולא עשו זאת בגלל התקפי חרדה של ביתם, בסוף הטיפול שולחים לי תמונה זוגית בווטסאפ מאילת, שניהם מחייכים באושר ואומרים תודה.”

    לילי משיבה: “ההסמכה של ה-CBT חשובה ושדרגה את הפניות אליי היות וכיום יש בציבור מודעות גבוהה ליתרונות הטיפול של ה-CBT באופן כללי, וכטיפול יחיד שנותן פתרון לבעיות ספציפיות שרווחות כמו: חרדות, דיכאון, פוביות, OCD ועוד באופן ספציפי.
    אנשים בוחרים בצדק להגיע למטפל מוסמך שלמד 3 שנים וצבר ניסיון בתהליך ההתמחות, ושייך לקהילה של מטפלים כדי לקבל טיפול מקצועי ומיטיב.”

    עדי מספרת: “הלימודים תרמו לי הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. ציידו אותי בהרבה מאוד כלים נוספים מעולם הטיפול ואפשרו לי לתת למטופלים מענה יחסית מהיר, במקרים המתאימים.”

    על בחירתה במכון פסגות ובמגמת סי.בי.עו״ס, לילי משתפת: “בחרתי בפסגות על סמך המלצה של מטפלת מצויינת, ומהיום הראשון הרגשתי שאני לא לבד, וקיבלתי יחס אישי, חם ומקצועי, החל ממנהלת מכון פסגות ועד למרצים הרבים שלימדו אותי.
    הלימודים מועברים על ידי טובי המרצים, במגוון שיטות לימוד (מודלים של דור 2 – בק ואליס ומודלים של דור שלישי – ACT, EFT, DBT) שהועברו בצורה מוקפדת ומרתקת.
    לבסוף, גם כשמסיימים הלימודים מכון פסגות שומר על קשר מקצועי עם הבוגרים מה שנותן הרגשה של בית.”

    עדי מספרת על בחירתה במכון פסגות – “לאחר התייעצות עם קולגות, אנשי טיפול, קראתי קצת באינטרנט החלטתי לגשת לראיון קבלה. לאחר הריאיון עם מירב, הבנתי שהגעתי למקום הנכון מבחינתי”.

    למה דווקא במכון פסגות?

    מכון פסגות הפועל בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה, הוא מכון הלימודים הוותיק בארץ בתחום הקוגניטיבי התנהגותי, והיחיד בארץ המקיים את המגמה העולמית של לימודים לפי פרופסיות.
    בנוסף להכשרה הייחודית בתכנית “סי.בי.עו״ס” קיימים יתרונות נוספים בהצטרפות לבוגרים שלנו:

    cbos_box_530px
    why_psagot_checklist_july2023
    why_psagot_checklist_mobile-july2023_1why_psagot_checklist_mobile-july2023_2

    דברו איתנו! לפרטים ומידע נוסף על תכנית סי.בי.עו״ס ניתן להשאיר פרטים בטופס המצורף