תמונה ראשית - שיא בייעוץ

נפתחה ההרשמה לשנה”ל תשפ”ה!

זריקת מרץ: מהפכת CBT ליועצים חינוכיים, צוות החינוך המיוחד ופסיכולוגים חינוכיים בתכנית שיא בייעוץ של מכון פסגות

רוצים לקבל כלי עבודה פרקטיים ויעילים לטיפול קצר מועד ומוכוון מטרה בתחום החינוכי? הצטרפו לתכנית הייחודית “שיא בייעוץ” – לימודי פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית ליועצים חינוכיים ואנשי החינוך המיוחד. התוכנית בחסות מערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.

מהי תכנית “שיא בייעוץ”?

לימודי CBT במגמת לימוד המותאמת לייחודיות עבודת היועץ החינוכי; המשלבת ראייה טיפולית לקידום עבודה חינוכית, תוך שילוב עבודה פרטנית ומערכתית.
פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית (CBT), הינה תרפיה עכשווית, נתמכת מחקרית, המספקת ליועצים חינוכיים כלי עבודה יעיל עם הישגים מוכחים.

חשוב לעמוד, על חשיבות ויתרונות לעבודה טיפולית בגישת ה – CBT במסגרות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות. השימוש ב – CBT בבתי ספר הוא ייחודי בכך שהתלמיד מרגיש נוח ללמוד מיומנויות בסביבתו הטבעית. היועצת/ מורה/ גננת/ פסיכולוג חינוכי, עוזרים להם לקבל תובנות למחשבות השליליות שלהם, להסיק מסקנות ולקבל כלים כיצד לשנות את חשיבתם והתנהגויותיהם השליליות. יחד עם זאת, דרך צוות המומחה לטיפול- CBT בבי”ס, יכול גם למלא תפקיד להכוונה ממוקדת עבודה בשיתוף פעולה עם הילד והוריו (כולל הדרכת הורים) כדי לאבחן את הבעיה, ולפתח תכנית טיפול אינדיבידואלית ו/או קבוצתית.

“כאשר התלמיד עובד באופן מובנה, מכוון מטרה, ההערכה העצמית ותחושת המסוגלות וכישוריו של הילד והנער גדלים. זאת ככל שהוא לומד ומתרגל מיומנויות חדשות ואסטרטגיות לפתרון בעיות שנלמדו על ידי המטפל” (Amber Spicer 2006)

מתוך הצורך הזה נולדה תכנית הלימודים הייחודית של “מכון פסגות” – “שיא בייעוץ”, אשר הכשירה מאות בוגרים. התכנית מסייעת ליצירת טיפול ממוקד, יעיל, חווייתי ויצירתי, המשתף את המטופל באופן אקטיבי. הלימוד שם דגש על הסביבה הקרובה כמודל המשפיע על הפרט, ועל הדמויות בסביבה כסוכנים לשינוי.

קראו עוד על התכנית ▼

ד״ר לינדה וגנר

  • התכנית מוכרת ע״י איט״ה

  • התוכנית מוכרת לגמול השתלמות

  • לימודים במכון הוותיק ביותר בארץ בטיפול CBT

  • יחס אישי, כיתות קטנות וקהילת בוגרים

  • תוכניות מותאמות פרופסיה

  • מסלולי לימוד פרונטליים ומקוונים

סגל המרצים
ידיעון התכנית

דברו איתנו! לפרטים ומידע נוסף על תכנית שיא בייעוץ ניתן להשאיר פרטים בטופס המצורף

    למה דווקא במכון פסגות?

    מכון פסגות הפועל בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה, הוא מכון הלימודים הוותיק בארץ בתחום הקוגניטיבי התנהגותי, והיחיד בארץ המקיים את המגמה העולמית של לימודים לפי פרופסיות.
    בנוסף להכשרה הייחודית בתכנית “סי.בי.עו״ס” קיימים יתרונות נוספים בהצטרפות לבוגרים שלנו:

    yeutz_box_530px
    why_psagot_checklist_july2023
    why_psagot_checklist_mobile-july2023_1why_psagot_checklist_mobile-july2023_2

    דברו איתנו! לפרטים ומידע נוסף על תכנית שיא בייעוץ ניתן להשאיר פרטים בטופס המצורף