טיפול סי בי טי

שיטת פסגות בגישת ה- סי בי טי

“מטרת האדם להפוך שאיפה לחלום

CBT הופך חלום למציאות”

מה זה CBT

מה זה CBT

מאפייני הטיפול התנהגותי קוגניטיבי – טיפול CBT (סי בי טי)

מהי שיטת CBT? הטיפול בגישת ה- סי בי טי – פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית, מספק פתרונות למגוון רחב של מצוקות. השיטה מתמקדת בפתרון הבעיה של המטופל בהווה ובעשיית שינוי שמוביל ליצירת עתיד טוב יותר עבורו. למידע נוסף על לימודי פסיכותרפיה.

הרציונל הטיפולי – ישנם מקרים רבים בהם מחשבות, דרכי התנהגות ופתרון בעיות שהתפתחו במהלך החיים וכבר אינן רלוונטיות – הופכות למגבלה בהווה. הרציונל של טיפול סי בי טי מבוסס על הבנת התהליך במסגרתו התפתחה הבעיה, והאופן שבו היא משמרת את עצמה. במהלך הטיפול, המטופל יכיר מצד אחד את אופי הבעיה, מהלכה והתפתחותה. מצד שני הוא ילמד כיצד לחולל את השינוי הנדרש בחשיבה שלו, במערכת האמונות שלו ובהתנהגותו, על מנת להפחית את המצוקה הרגשית אותה הוא חווה.

מהלך טיפול סי בי טי – הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מתבצע במהלך 14-16 מפגשים של מטופל ומטפל, והא מבוסס על יחסי אמון ושיתוף פעולה ביניהם. הטיפול פועל הן בשלב ההתקדמות להחלמה וכן לאחר השגתה. בדרך להחלמה הוא מקל על הסבל של המטופל ע”י הפחתת הסימפטומים, פתרון בעיות עכשוויות ולימוד כישורים ספציפיים שיסייעו להתמודדות עם הבעיה. לאחר ההחלמה, הטיפול מסייע לשמר את ההבראה שהושגה, ולקבע את ההתנהגויות החדשות שנרכשו.

טיפול סי בי טי במסגרת פסגות

אצלנו בפסגות, במסגרת טיפול סי בי טי אנו שמים דגש על מספר עקרונות חשובים:

  • מתאימים את המסגרת הטיפולית לצרכיו המיוחדים של המטופל הממוקם במרכז, ולא מאלצים אותו להתאים למסגרת קיימת (פעילות של מעצבים בשונה מקו ייצור).
  • מבצעים תהליך אבחון והערכה מוקפד.
  • מתאימים את המטפל או צוות המטפלים המומחים באופן מיוחד למטופל.
  • מקיימים דיאלוג מטפל-מטופל לגבי מטרות, היקף, משך, קצב ואינטנסיביות הטיפול.
  • שומרים על “ערוץ פתוח” עם המטופל, כולל קשר רציף עמו בין הפגישות הטיפוליות.
  • עוקבים אחר התקדמות המטופל ורמת המצוקה שלו לצורך וידוא מידת השיפור.
  • מדריכים את משפחת המטופל ומקיימים עבודת צוות עם גורמים רפואיים מעורבים.
  • מתאימים את הסביבה הטיפולית על פי צרכי הפרט, הזוג או המשפחה.
  • מזמנים חוויה טיפולית מעצימה המאופיינת בגישה מקצועית ללא פשרות.
  • מקפידים על מתן יחס אנושי ומחויבות אישית.

מטפלי סי בי טי של פסגות

במכון פסגות פועל צוות מומחים רב מקצועי, הרגיש לצרכי המטופל ומיישם את הטכניקות המתקדמות והיעילות ביותר בשיטת ה-CBT. הצוות המיומן מעניק טיפולי סי בי טי, שירותי ייעוץ והכוונה במתכונת פרטנית, זוגית או משפחתית.
המטפלים שלנו אוחזים בניסיון קליני עשיר ורב שנים, בידע אדיר, בהיכרות והתנסות עם טכניקות יעילות לטיפול, וברצון גדול לסייע לכל מטופל בצורה המיטבית. המטפלים של פסגות עוברים מגוון הכשרות מקצועיות באופן שוטף כדי להיות מעורים בכל החידושים והעדכונים בעולם ה-CBT. סל הכלים והכישורים העשיר שלהם משמש נאמנה את מטרתם – לספק לכל מטופל את הפתרון הטוב ביותר לבעייתו.

לייעוץ טלפוני חינמי חייגו – 03-5288171
מכון פסגות – תשאפו גבוה – תשאפו לפסגות!

טיפול CBT

טיפול CBT

לימוד CBT – אפשרות ללימודים מקוונים

בדרך כלל, לאחר התואר הראשון, הבחירה להמשיך ללמוד אינה מובנת מאליה ומצריכה ויתורים אישיים. לרוב מדובר בשלב שבו ישנם משפחה וילדים, והגעה ללימודים פיזיים היא לא תמיד נוחה. כמו כן, בעקבות מגפת הקורונה, רבים מאיתנו נחשפנו לאופיים הייחודי של הלימודים המקוונים ולצד אלה שמעדיפים את הלמידה הפרונטלית, ישנם אחרים שגילו כי מדובר במתכונת אידאלית עבורם. אם אתם כאלה, או שאתם מתאמצים לשלב את הלימודים עם לוח זמנים צפוף ועמוס, כדאי לוודא כי אתם בוחרים במוסד לימודים שקיימת בו אפשרות ללימודים מקוונים שתקל עליכם ותאפשר לכם להפיק את המירב מהתקופה. למידע נוסף על לימוד cbt בפסגות >

לימודים לפי פרופסיות

כאמור, הטיפול בשיטת CBT נפוץ מאוד ויכול להיות רלוונטי עבור אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה, החינוך, העבודה הסוציאלית וכד’. כל תחום כזה מביא עמו עולמות תוכן שונים וחשוב לבחור במסלול אשר מאפשר לכם להתמחות ב-CBT תוך התחשבות בעולם המקצועי ממנו אתם מגיעים. כך, הלימודים יהיו הרלוונטיים ביותר לצורך הכשרתכם המקצועית.

מוניטין גבוה

לא ניתן להתעלם מהעובדה שבסופו של דבר, הלימודים מהווים גם הזדמנות לקידום עצמי מבחינה מקצועית. לימודים במוסד מוכר, מוביל ובעל מוניטין יסייעו לכם להתקדם ולשפר את מעמדכם.

שילוב בין לימודים אקדמיים להכשרה מעשית

שני הפרמטרים חייבים להגיע ביחד, שכן אף אחד מהם אינו מספיק בפני עצמו. טיפול מקצועי וברמה גבוהה צריך להתבסס הן על ידע אקדמי והן על ניסיון בשטח. חשוב לבחור במוסד שיספק לכם את השניים: שיתוף פעולה עם האקדמיה לצורך למידה תיאורטית חיונית, וכן התנסות מעשית ברמה גבוהה.

את כל אלה מציע לכם מכון “פסגות”, המוביל בתחומו. על התמחות ב-CBT לא מתפשרים – בוחרים בטוב ביותר.

רוצה שניצור איתך קשר?