שילוב טכנולוגיות מתקדמות לטיפול בחרדות

על הקורס

פסיכותרפיה קיימת כבר מעל מאה שנה, ועדיין תיאורטיקנים ומטפלים מחפשים דרכים להגביר את האפקטיביות של הטיפול הפסיכולוגי. במקביל אנו חיים תחת השפעה הולכת וגוברת של הטכנולוגיה על חיינו. עולמות אלה של הנפש האנושית והטכנולוגיה נפגשים במקרים רבים ואנו משתמשים בה להרחיב את יכולותינו הביצועיות ואף ליצירת דרכים חדשות לתקשורת בין אישית. מאידך, אותה טכנולוגיה עלולה לאיים על היכולת להפנות תשומת לב לעצמי ולאחר.

הקורס מציע חבירה לטכנולוגיה לשם העצמת ההשפעה הטיפולית וליצירת דרכים טיפוליות, חלקן חדשות
ומפתיעות וחלקן בתוך פרדיגמות קיימות. נלמד מגוון דרכים בהן שיטות טכנולוגיות שונות יכולות לשמש את המטפל.

תכני הקורס
  • יפורטו מספר פרוטוקולים לטיפול בהפרעות חרדה תוך שימוש בסנסורים פסיכופיזיולוגים ובביופידבק.
  • נעמוד על עקרונות של עבודה עם קצב לב ומוליכות חשמלית של העור כחלק משיטות של רגיעה וויסות עצמי, נראה כיצד ניתן להשתמש בסנסורים לשלבים המרכזיים ביותר בתהליך טיפול ה-CBT למשל Psycho-education חשיפה ותרגול acceptence ומיינדפולנס.
  • הדרכה בשימוש במספר אפליקציות מהעדכניות ביותר שיש להעצמת הטיפול בהפרעות חרדה. באופן ספציפי המשתתפים ילמדו הפעלה של שתי מערכות טכנולוגיות.
  • מערכת ראשונה – Resontors מערכת אינטרנטית המאפשרת למטפל והמטופל ליצור יחד “רזונטור” שהוא תזכורת טיפולית המקפלת בתוכה תובנה טיפולית הנתפשת משמעותית, מרכזית וחשובה, בשילוב עם דימויים חזותיים המותאמים אישית למטופל.
  • המערכת השנייה – Beating The Blues מציעה מסגרת מפורטת לטכניקות קוגניטיביות והתנהגותיות המגבירה את החוויה המארגנת בטיפול, מחזקת את השפה המשותפת בין מטפל ומטופל ומעודדת תרגול מסודר של המטופל בסביבתו הטבעית.
  • המשתתפים יקבלו גישה לשמונה מפגשים טיפוליים בהם המחשב מסייע להכרת שיטות ה- CBTהשונות. טכנולוגיה זו תאפשר לחניכי הקורס לחדד את ידיעתם בשיטות השונות ולהכיר את הדרך בה ניתן לעבוד מרחוק עם מטופלים.
  • תרגול עקרונות של טיפול מרחוק (סקייפ) במגבלות ואילוצים וכיצד נתגבר על מהמורות אלה ולעיתים אף נהפוך אותן ליתרון. שאלות של יצירת אינטימיות טיפולית במגבלות הכלי וכיצד אפשר לשלב טיפול מרחוק עם פגישות פנים אל פנים.
  • שיטת לימוד דידקטית וחווייתית/תרגולים, שימוש של סרטונים שמדגימים טיפול. במהלך הקורס יוכלו החניכים לתרגל את כל אחת מהטכניקות שנלמדו תוך כדי קבלת משוב מהתלמידים האחרים ומהמורים.

רוצה שניצור איתך קשר?